2010. november 25., csütörtök

5. és 6. hónap

Hát fél, azaz FÉL éves lett!!!!  Azért olyan furcsa kimondani, hogy valaki "már" fél éve itt van a földön.
Nagyon sok minden történt, de igazából mégsem volt látványos fejlődés ebben a két hónapban.
A balatoni nyaralás után belázasodott. Azt hittük, hogy a  fogacskája nőtt, de kiderült, hogy piros a torka. Dokinénitől kapott gyógyszert, de aznap délután már nem bírt enni, szopizni.
Nagyon féltem, nehogy kiszáradon, apa meg észrevette, hogy a torka foltos. Bevittük a kórházba, ahol megvizsgálták. A dokinéni azt mondta, hogy vírusos, aftás torokgyulladás (Herpangina). Ja és az egész testén pöttyös lett. Mivel nem bírt enni, ezért bent kellett maradni 4 napig a kórházban. 2x11 óra infúziót kapott és én is próbáltam etetni (szoptatni), de csak fájdalomcsillapító ecseteléssel tudtam kicsiket etetni. Sírtam, mert aggódtam. És ő is sokat sírt akkor. Ölelgetettem, ringattam, szeretgettem. 4 napig össze voltunk zárva a kórteremben, jó volt, hogy velem volt, hogy ott alhattam. Apa mindennap járt be hozzánk látogatóba, de csak keveset maradhatott. Aztán 4 nap után mehettünk haza végre.
Otthon napokig csak tejcsit fogadott el, cumisüveget, tépszert látni sem akart. Nekem, lelkileg ez nagyon jól esett, de éereztem, hogy kell a pótlás, mert nem elég a tejcsi és nem bírtam visszaszaporítani. Aztán sajnos nekem mandulagyulladásom lett és kénytelen volt 1 hétig az apa által adott tápszert enni, de azért lecsúszott neki. Napokig meg sem foghattam, és beszélni is csak szájmaszkban tudtam. Szőrnyű volt, hogy ott van, de nem foghatom meg. Nagyon hiányzott. De túljutottunk ezen is. Az augusztus sajnos ezekkel telt el. (betegség-gyógyulás-betegség-gyógyulás)
Szeptemberben megint lebetegedtem , 2 hétig rosszul voltam. Megfázás, orrdugulás, garatgyulladás és teljes rekedség. Pár napig nem tudtam beszélni - nem volt hangom. Milu csak  2 napig volt náthás. Jobban megúszta.
Amikor betöltötte az 5. hónapot megkínáltam egy éppen áltlam evett őszibarack levével. Először csak az ujjamat nyalogatta, aztán kapott egy kiskanállal is. Az már annyira nem izlett. Azóta egyre több új ízt ismer meg.Most már eszik almát, barackot, de a főzelékeket jobban szereti krumpli, répa, tök ilyesmi)
Az első napokban nagyon nem ment a kanállal evés, állandóan a szájában turkált közben és a kaját magára kente. Gyakorlás után már ez is sokkal jobban megy, csak ne tartana olyan sokáig a kajálás. A vége felé már nagyon unja. De apa szokta szórakoztatni közben, míg etetem. Kap naponta tápszert és rizspépet is, de jól van ez így már.
Sajnos az étvágya sokáig nagyon nem volt jó és amiket néha felhízott, azt utána le is fogyta. 1 hónapja szinte alig gyarapodott. Emiatt vettek vért tőle (hősiesen kibírta), de nincs vashiánya.
Nem tudjuk mi lehetett, de nagyon nem ízlett semmi neki egy bizonyos mennyiség után. Pár napja viszont nagyon-nagyon sokat eszik. Nagy örömömre. Reméljük ez így is marad. És felszed egy kis izmot, mert hason ugyan szépen tartja azt az okos buci fejét, de nem tudja még kinyomni magát és amikor kúszni próbálna a feje előreesik és az orrán keresztül közlekedik. Bár nincs nagyon lemaradva, de lassan már jó lenne ha magától eljutna a játékaiig. Amit persze elér, azzal már nagyon ügyesen játszik. Rakosgatja az egyk kezéből a másikba, megkeresi, ha leejti. Pörgeti, forgatja a különböző színes játékokat, ez már nagyon megy. És nagyon rafinált pasika, ezt már többen megállapították. Vigyázni kell vele :)
Tornázni még mindig járunk. Kell is. Néha már sírás nélkül is kibírja a felét. Utána már az sem tetszik és ennek hangot is ad. Megy a manóbalhé. Járunk, azaz járnánk zenebölcsibe, ahol sokféle mondókát, dalocskát énekelnek a mamák a babáknak. Megy a közös zenejáték. Csak sajna a nátha miatt most nem járunk, de fogunk!
Szoktunk Arni barátunkkal találkozni. Már nem annyira sírják el magukat ha együtt vannk. Sőt beszélgetnek is már és kezet is fognak.
Amúgy mostanában (azaz kb a kórház óta) elindult benne az idegenektől való félelem. Ha hamar letámadják, vagy hangos valaki, akkor elsírja magát. Idő kell, hogy hozzászokjjon 1-1 emberhez.
Ja meg azt sem bírja, ha egyszerre nagyon sokan körbeállják és hangosan csodálják. Na akkor van bőgés. A babakönyvek szerint ez eltarthat 8-9 hónapos korig is. De utána már biztos barátkozó lesz.
Éjjelente mindig nagyon jókat alszik (2 éjszaka volt rossz, amikor náthás, dugult orrú volt) Van hogy 8 órát is alszik egyben. Napközben mostanában szigorúan 2 óra séta van a levegőn mindennap. Illetve csak naponta 5x kap enni, hisz már nagyfiú. Mindennap nagyokat játszik, tanítjuk sok-sok mindenre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése